پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نکات طلایی طراحی تراکت
نوشته شده در سه شنبه 22 مهر 1399
بازدید : 213
نویسنده : حمید رضا قربانی

گرچه بازاریابی تبلیغاتی نسبتاً ارزان و انجام آن بسیار آسان است ، اما هزینه های بازاریابی با گذشت زمان افزایش می یابد. مشاغل کوچک به ویژه در مقابل این هزینه ها آسیب پذیر هستند. بنابراین ، تهیه یک آگهی تجاری کارآمد برای اولین بار ، اطمینان حاصل می کند که منابع سرمایه گذاری شده شما به بازدهی مورد نیاز شما ضربه می زند.ما آنها را هر روز می بینیم - از طریق پست ، در محل کار یا مدرسه ، روی تابلوهای اعلانات انجمن ، در ویترین فروشگاه ها: آگهی ها.درست است ، آن دسته از کاغذها که اغلب به سطل آشغال ختم می شوند ، در خیابان لگدمال می شوند یا زیر یک دسته قبض دفن می شوند. اما اگر آنها کار خود را انجام می دهند (بخوانید: به خوبی طراحی شده اند) ، آگهی ها باید توجه شما را به خود جلب کنند و حتی ممکن است شما را به اقدام وادار کنند (در این افتتاحیه بزرگ شرکت کنید ؛ از آن کوپن استفاده کنید ؛ بلیط های این کنسرت را بخرید - ایده شما ).امروز در این مقاله نکات طراحی تراکت را میگوییم.

تراکت یکی از ایده آل ترین و موثرترین روش های تبلیغات محسوب می شود. شما توسط تراکت می توانید در حجم بالا و با هزینه کم خدمات و محصولات خودتان را معرفی کنید.

خیلی مهم است که در طراحی تراکت تبلیغاتی یک سری نکات و اصول را راعایت کنیم تا تراکت ما به اندازه کافی چشمگیر و جذاب باشد تا بتواند مخاطب را به جذب پیام و مطالعه وادار کند. بنابراین طراحی از اهمیت زیادی برخوردار است و باعث می شود تا با خیال آسوده تبلیغاتی مطمئن و با بازده ای بالا داشته باشید.

نکات طراحی تراکت

گسترش روزافزون رقابت‌های تبلیغاتی در صنایع گوناگون موجب شده است تا طراحان حرفه‌ای بیش از پیش به دنبال نمونه تراکت‌ تبلیغاتی‌ خاص و جذاب باشند. بدین ترتیب با گرفتن ایده های متنوع، قادر به خلق و طراحی تراکت‌ خلاقانه خواهند بود.

نکات کلیدی در طراحی تراکت

تصاویر مناسب در تراکت تبلیغاتی


تصاویر تاثیر به سزایی در طراحی تراکت دارند شما می توانید با استفاده از تصاویر با کیفیت نظر مشتری را جلب کنید و اثربخشی بیشتری در مخاطب خود ایجاد نمایید.

تیتر خوب


انتخاب یک تیتر ضعیف می تواند موفقیت تراکت شما را بسیار کاهش دهد پس برای پیدا کردن یک عنوان مناسب، خوب فکر کنید. عنوان را مرتبط با کسب و کارتان انتخاب کنید. خواننده باید با خواندن تیتر از محتوای تراکت آگاه شود. این دقیقا همان هدف اصلی است.

استفاده از فونت خوانا

فونت نوشته ها را به گونه ای انتخاب کنید که خوانا و مناسب با شرایط کاری و کسب و کارتان باشد. در طراحی تراکت (flyer design) از ۲ نوع فونت مختلف استفاده نکنید.

شناسایی مخاطبین

جامعه هدفتان را بدقت شناسایی کنید. پیام و چگونگی گفتار خود را متناسب با مخاطبانتان انتخاب کنید. شناسایی جامعه هدف نیازمند صرف زمان کافی است تا بتوانید به خوبی تبلیغات و پیام خود را بگوش افرادی که می توانند خریدار محصول و یا استفاده از خدمات شما باشند برسانید.

برجسته کردن مزیت ها و تخفیف های ویژه

مزیت های مهم کسب و کار خود را بیان کنید با این کار نسبت به رقبا خاص تر دیده می شوید طوری که مشتریان می توانند شما را انتخاب کنند و کوچکترین تردیدی به خود راه ندهند. در صورتی که محصول یا خدمات شما تخفیف ویژه ای دارد آن را برجسته کنید و مشتری را به خرید و تماس جلب کنید.

به عنوان مثال این تراکت دارای پالت رنگی آبی با اشکال هندسی است که تخفیف در این طرح به مناسبت سال نو به خوبی جلب نظر می کند.

تراکت نوعی تبلیغ بصورت آنی است که برای بیان خبر و یا آگاهی دادن یک موضوع در مدت زمانی مشخص و با بیانی مستقیم و بدون واسطه ، جهت معرفی محصول یا خدمات موردنظر مورد استفاده قرار می گیرد . یک تراکت حاوی خبری مهم و معمولا دارای یک جمله تبلیغاتی اثرگذار است که معمولا با بیان تصویری و نوشتاری می باشد . یک گالری ، موسسه تجاری ، و غیره ، پس از انجام فعالیتهای روزمره و همیشگی ، برای تغییر و تحول در روند عملکرد خود اقدام به چاپ و تکثیر تراکت می نماید تا اعلام کند که شیوه عملکرد و فعالیت آن واحد در یک مدت زمان معلوم تغییر نموده است . برای مثال خبر از افتتاحیه موسسه جدید با گرایش به حرفه جدید ، و یا خبر از حراج های فصلی در یک مدت زمان خاص و معلوم ، و یا هر رویداد دیگری که احتیاج به معرفی و آگاهی از جهش فکری و روند کاری داشته باشد . تراکت ارزانترین شکل تبلیغات است که به راحتی با مخاطب ارتباط برقرار کرده و با توجه به توزیع مستقیم آن طیف گسترده ای از مخاطبین می توانند از آن استفاده کنند . توجه داشته باشید که امروزه باید برای بوجود آوردن حس کنجکاوی و جذب افراد ، به ظاهر و طراحی تراکت ها بیشتر دقت کنید. ما در این مقاله برای شما نکات کلیدی در طراحی و چاپ تراکت را آماده کرده ایم که در ادامه به توضیح و شرح آن ها می پردازیم:

نکات مهم در طراحی تراکت

۱- انتخاب یک عنوان جذاب

هر تراکت با یک تیتر شروع می شود و به اعتقاد تمام متخصصان بازاریابی تمام خوانندگان بر اساس تیتر هر تراکت تصمیم به خواندن آن می گیرند و اگر تیتر شما تنها یک نام تجاری باشد به احتمال زیاد تراکت شما خوانده نخواهد شد. یک عنوان خوب، باید بتواند نظر مشتری را به خود جلب کند. از آنجایی‌ که عنوان یک تراکت ، یکی از اولین مواردی است که چشم مشتری به آن می‌خورد پس زمان کافی را برای فکر کردن به‌ انتخاب عنوان یا تیتر تراکت اختصاص دهید. عنوان باید کوتاه و حاوی موضوع اصلی باشد به‌ طوری‌ که بتواند مشتری را از محتوای تراکت آگاه کند، این دقیقاً همان‌ جایی است که می‌توانید هدف اصلی خود که همان پیشنهاد فروش است را عملی کنید. سعی کنید با کمی خلاقیت اقدام به انتخاب یک تیتر مناسب بگیرید، به عنوان و تیتر «تا کی میخوای پول بنزین بدی !»دقت کنید که چقدر خلاقانه از موضوع روز استفاده کرده است یک تیتر بسیار جالب و جذاب که توانسته است بسیار موفق عمل کند. حالا نوبت شماست که یک تیتر مناسب برای خود انتخاب کنید.

تصاویر و شکل‌ها

تصاویر تأثیر فوق‌العاده‌ای در طراحی تراکت دارند مخصوصاً اگر شما قصد دارید با این روش، محصولات خود را معرفی و تبلیغ کنید. استفاده از تصاویر باکیفیت و شکل‌های قابل‌توجه، اثربخشی شکل‌های دیگر و همچنین برندتان را تکمیل می‌کند و به شما این اطمینان را می‌دهد که تراکت شما به حد کافی جذاب و گیراست. به‌علاوه، اگر انتظار دارید که مردم تراکت شمارا بردارند و بخوانند پس استفاده از تصاویر و شکل‌های باکیفیت بسیار ضروری است.

نکات طراحی تراکت

عنوان / تیتر

یک عنوان خوب، باید بتواند نظر مشتری را به خود جلب کند. ازآنجایی‌که عنوان یک تراکت، یکی از اولین مواردی است که چشم مشتری به آن می‌خورد پس زمان کافی برای فکر کردن به‌عنوان یا تیتر تراکت اختصاص دهید. عنوان باید کوتاه و حاوی موضوع اصلی باشد به‌طوری‌که بتواند مشتری را از محتوای تراکت آگاه کند، این دقیقاً همان‌جایی است که می‌توانید هدف اصلی خود که همان پیشنهاد فروش است را عملی کنید.طراحی آنلاین

مشخص کردن نکات اصلی و مزیت‌ها

بزرگ‌ترین نکته هر تراکت، تبلیغ و آگاهی دادن است. باید توجه کرد که از آن‌ها تنها می‌توان در یک سری زمینه‌های خاص استفاده کرد مثل معرفی محصولات موجود یا جدید، فروش‌ها، سرویس‌ها، رویدادها یا جشنواره‌هایی که به‌زودی برگزار خواهد شد. با استفاده از تراکت می‌توان مزیت استفاده از کالایی که در تلاش برای فروش آن هستید را تبلیغ و بیان کنید. شما باید دلایلی را ارائه دهید که مشتری قانع شود از میان محصولات دیگر، محصول شمارا برگزید. دقت کنید که این کار را به‌سادگی انجام دهید و بگیرید فقط نکات اصلی را در نظر بگیرید.

بکار بردن فونت خوانا

در استفاده از فونت نیازی به خلاق بودن نیست فقط مهم این است که مردم بتوانند آن را بخوانند پس حتماً برای چاپ از فونت ایده آل استفاده کنید و استفاده از سایزها و استایل های مختلف را، محدود کنید. هنگام چاپ از بیشتر از دو نمونه فونت استفاده نکنید یکی برای عنوان و دیگری برای متن اصلی.

هدف اصلی طرحتون را مشخص بکنید

بیش از هر چیزی که شما بخواهید برنامه نرم افزار خودتان را باز بکنید باید با خودکار برروی کاغذ نکات اصلی و طرحی که قصد پیاده سازی آن را دارید را ترسیم بکنید.

اندازه و شکل تراکت خودتان را مشخص بکنید. سپس داشتن یک هدف استراتژیک به شما کمک می کند که بتوانید سایر محتوا تراکت خودتان را ترسیم بکنید.

رایج ترین اشتباه در طراحی تراکت این است که شما همه نکات و موارد را در هدف گذاری خود لحاظ بکنید همین امر سبب می شود از نکات کلیدی و اصلی طراحی خود غافل بشوید.

در نتیجه برای خودتان یک استراتژیک بچینید

تقویت کنتراست یا وضوح تصویر

انتخاب تصاویر با کنتراست و کیفیت بسیار بالا سبب اثر بخشی در نگاه اول مخاطب به طرح شما می شود. و وجود تصاویری با وضوح بسیار بالا باعث جلب توجه مخاطبین شما به طرح شما می شود.

وقتی شما از کنار یک اثر چاپ تراکت ، چاپ پوستر ، چاپ بروشور در می شوید ناخودآگاه سبب جلب توجه شما به آن تصویر می شود این همین کیفیت و انتخاب یک تصویر زیبا و با کیفیت می باشد.

تمرکز برروی کلید واژه ها

در طراحی تراکت خود سعی بکنید کلید واژه طراحی خودتان را بزرگ و بولد و بسیار خوانا قرار بدهید و سعی کنید این کلید واژه را در محلی قرارش بدهید که نهایت دید را به مخاطب القا بکند. این موارد سبب بهتر دیده شدن مطلب شما در دید مخاطب می کند.

نکات طراحی تراکت

طراحی یک تراکت در تاثیر گذاری آن نقش مهمی دارد

تراکت ها کاغذهای تبلیغاتی می باشند که مجموعه ای از توضیحاتی به همراه تصاویر بوده که شرکت ها و صاحبان تجارت و فن و … برای معرفی خدمات و محصولات خود از آن استفاده می نمایند. معمولا تراکت در سایزهای کوچک و قابل حمل طراحی می شوند و در مکان های پربازدید پخش می گردند.

علاوه بر نقش تبلیغاتی داشتن تراکت ها می توان از آن برای آگاهی مردم در زمینه های آسیب های اجتماعی, بهداشت و درمان, مسائل روز حقوقی و … استفاده نمود.

برای این که بتوانیم نتیجه ای بهتر بگیریم لازم است در زمان طراحی یک سری نکات و اصول را رعایت کنیم تا تراکت ها جذابیت بیشتری کسب نموده و بتواند مخاطبان را جذب پیام و تبلیغات گرداند.

نیک پرینت تلاش نموده است تا در ادامه موضوع نکات مهم را در طراحی تراکت در اختیار شما قرار دهد پس با ما همراه باشید.

ویژگی های تراکت حرفه ای:

۱. شناشایی مخاطب

بررسی کنید تا مخاطبان خود را بهتر بشناسید. پیام و چگونگی گفتار خود را متناسب با مخاطبانتان انتخاب کنید. برای مثال شما می خواهید تراکتی برای علاقهمندان به لوازم ورزشی تهیه کنید .ممکن است دیگران حتی نیمی از نوشتهها و توضیحات تراکت را درک نکنند که این موضوع مهم نیست، زیرا این افراد احتمالا علاقهای به ورزش ندارند.

۲. استفاده از عنوان جذاب در تراکت

برای پیدا کردن یک عنوان مناسب برای تراکت خود، خوب فکر کنید. این عنوانها باید جذاب و مرتبط به کسب و کار شما باشند. با خواندن عنوان تراکت، خواننده باید دریافت درستی از آنچه شما انجام میدهید به دست آورد.

۳. یک گام جلوتر بودن از رقبا

بازگو کردن راهها یا دلایلی که نشان می دهد شما انتخاب بهتری از رقبای خود هستید. این موارد را با حروف بزرگتر و برجسته، در میان صفحه قرار دهید.

۴. تهیه فهرستی از برتریها

حداقل ۵ برتری که خدمات یا محصول شما برای مشتری فراهم میکند را با روشنترین روش ممکن فهرست کنید. این راه سریع ترین روشی است که شما با بهکارگیری آن، میگویید که چرا مشتری باید شما را انتخاب کند.

بزرگترین نکته هر تراکت، تبلیغ و آگاهی دادن است. باید توجه کرد که از آنها تنها میتوان در یک سری زمینههای خاص استفاده کرد مثل معرفی محصولات موجود یا جدید، فروشها، سرویسها، رویدادها یا جشنوارههایی که بهزودی برگزار خواهد شد. با استفاده از تراکت میتوان مزیت استفاده از کالایی که در تلاش برای فروش آن هستید را تبلیغ و بیان کنید. شما باید دلایلی را ارائه دهید که مشتری قانع شود از میان محصولات دیگر، محصول شمارا برگزید. دقت کنید که این کار را بهسادگی انجام دهید و بگیرید فقط نکات اصلی را در نظر بگیرید.

۵. استفاده از تصاویر و شکلها

تصاویر تأثیر فوقالعادهای در طراحی تراکت دارند مخصوصاً اگر شما قصد دارید با این روش، محصولات خود را معرفی و تبلیغ کنید. استفاده از تصاویر باکیفیت و شکلهای قابلتوجه، اثربخشی شکلهای دیگر و همچنین برندتان را تکمیل میکند و به شما این اطمینان را میدهد که تراکت شما به حد کافی جذاب و گیراست. بهعلاوه، اگر انتظار دارید که مردم تراکت شمارا بردارند و بخوانند پس استفاده از تصاویر و شکلهای باکیفیت بسیار ضروری است.

۶. سازماندهی اطلاعات تراکت

بهکارگیری نکتههای کوتاه، جملات دستهبندی شده و اینفوگرافی در یک تراکت ، اطلاعات شما را به گونهای ساماندهی میکند که بسیار آسان تر قابل خواندن باشند.

۷. تاثیر مختصر نویسی در تراکت

در یک تراکت بهتر است که پیامتان را به نکتههای ضروری که میخواهید به مشتری انتقال دهید، کوتاه کنید. اگر مشتریان به اطلاعات بیشتری نیاز دارند، میتوانید آنها را به نشانی، شماره تلفن و یا وبسایت شرکت خود هدایت کنید.

نکات مهم در طراحی تراکت

این مورد هم از نکات بسیار مهم به هنگام طراحی تراکت به شمار می رود. بایستی حتماً این مورد را به هنگام مطالعه متن در نظر بگیرید و حتی المقدور از فونت های ایده آل و مناسب استفاده کنید و هرگز به هنگام چاپ تراکت از دو فونت متفاوت که برخی از چاپخانه ها از یک فونت برای متن اصلی و از یک فونت برای عنوان استفاده می کنند، استفاده نکنید.

نکته پنجم: به کار بردن یک متن ساده و کوتاه

همانطوری که بیان کردیم شما بیشتر از چند ثانیه وقت ندارید که مخاطب را جذب خودتان کنید و چه بهتر اینکه از یک متن ساده و کوتاه اما کاملاً کارآمد استفاده کنید. نیازی نیست در طراحی تراکت تمامی اطلاعات را در اختیار مشتری قرار دهید فقط کافی است از چند جمله ساده و تصویر برای رساندن مفهوم کلی استفاده لازم را ببرید.

نوشتار در طراحی تراکت

به کارگیری نکته‌های کوتاه، جملات دسته‌بندی شده و اینفوگرافی در یک تراکت، اطلاعات شما را به گونه‌ای ساماندهی میکند که آسان تر قابل خواندن باشند در طراحی حائز اهمیت است. برجسته‌ترین موارد در عنوان تراکت نوشته می‌شوند و آخرین چیزی که خواننده می‌بیند، نام کسب و کار شما و راههای تماس است که باید آن را به خاطر بسپارد. در استفاده از فونت نیازی به خلاق بودن نیست فقط مهم این است که مردم بتوانند آن را بخوانند پس حتماً برای چاپ از فونت ایده آل استفاده کنید و استفاده از سایزها و استایل‌های مختلف را، محدود کنید. هنگام چاپ از بیشتر از دو نمونه فونت استفاده نکنید یکی برای عنوان و دیگری برای متن اصلی.

تراز کردن محتوا و اطلاعات تماس

استفاده از فونت صحیح و طرح‌بندی ساده، تاثیر قابل‌توجهی در بهتر فهمیدن تراکت دارد. اغلب ما عادت به خواندن از چپ به راست و از بالا به پایین داریم پس هنگام طرح‌بندی تراکت این موضوع را در نظر بگیرید. اطلاعات تماس باید واضح و بدون افکت‌های گرافیکی درج شوند. استفاده از Qrcode نیز راه بسیار ساده و قابل دسترسی مخاطب به این اطلاعات کسب‌وکار شما است. یک عنوان خوب، باید بتواند نظر مشتری را به خود جلب کند. از آنجایی که عنوان یک تراکت، یکی از اولین مواردی است که چشم مشتری به آن می‌خورد پس زمان کافی برای فکر کردن به عنوان یا تیتر تراکت اختصاص دهید. عنوان باید کوتاه و حاوی موضوع اصلی باشد به طوری‌که بتواند مشتری را از محتوای تراکت آگاه کند. این دقیقاً همان‌جایی است که می‌توانید هدف اصلی خود که همان پیشنهاد فروش است عملی کنید.

چاپ نهایی تراکت

کیفیت چاپ به‌اندازه موارد دیگر، در خلق و طراحی تراکت مهم است. استفاده از روکش گلاسه و لمینت و یا صفحات براق می‌تواند به‌عنوان ویترینی برای نمایش کالای شما و یا خدماتتان عمل کند. معمولا سایز تراکت های تبلیغاتی A4 و A5 می‌باشد و اغلب به صورت دو طرفه طراحی و چاپ می‌شوند تا فضای بیشتری را برای ارسال پیام به مخاطب و مشتری داشته باشند. اگر تصمیم گرفته اید که با استفاده از تراکت رویدادی را تبلیغ کنید، راه ها و خلاقیت‌های زیادی برای طراحی تراکت تبلیغاتی خود در اختیار دارید. پیشنهاد ما این است که سفارش طراحی تراکت خود را به یک طراح گرافیک با تجربه یا یک تیم طراحی حرفه ای بسپارید تا کلیه نکات تبلیغات، بازاریابی و طراحی را در خلق تراکت تبلیغاتی شما در نظر بگیرند و به شما یک تراکت تبلیغاتی خلاقانه و جذاب ارائه کنند. شما می‌توانید با یک طراحی جذاب و حرفه ای توجه مخاطبان خود را به صورت بهتری جلب کنید. چاپ و طراحی فدک امکان طراحی و چاپ تراکت های تبلیغاتی شما را با کیفیت مورد اطمینان چاپ و فراهم میسازد.

منبع : tarahilogo.com




تعداد صفحات : -1